link href='
 

Saturday, April 30, 2011

Semalaman di AIR PAPAN



update...uptade.... lame da tak meluangkan mase dan tenage tuk mengupdate belog ni...
hari ni berkesempatan la nak update sbb tibe-tibe kerajinan datang...
walaupun ini cerite da lame tapi tetap mengamit kenangan..cewahhhhh.. tak ade la lame mane pon..
so hari ni aku nak story sikit pasal trip aku bersama2 keluarge belah mother aku ke JOHOR (16-17april2011)..
tujuaan asal nyer nak datang kenduri kt Mersing..
so, da alang-alang tu keluarge sepakat nak holiday sekali la konon nyer..
kitaorg konvoi sebuah van dan 4 buah kereta...perjalanan memang jauh la.. so kitaorg sempat makan,solat mase otw nak pergi tu..
sampai jew kitaorg cri chalet nak duduk sebab 7 adik beradik mother memang ade sume.
mari la kite saksi kan kemeriah nyer bersame-same..jom usha gambar..

So, ni la chalet yang kitorg stay tu... okey la.. dah macam homestay jew sbb ade due buah bilik siap ade aircond lagi..sejuk mak ai...kitorg kan ramai..
so sesuai la untuk tidur semalaman..bilik air pon ade due..memang selesa la.

chalet yang kitorg duduk tu mmg betol2 berhadapan ngan pantai AIR PAPAN...
so memang syok la tgk view die dari chalet kitorg

petang tu walaupon hujan tetap aje berkobar-kobar turun pantai...ni ngah ambik mood.
kasi feeling2 dlu ngan pantai.. bagi mesre alam dulu...
almaklum la bru first time jumpe kan..

bile la mesre rakyat cam gini la jadi nyer ha... tak hengat dunia kau...
mase ni ke'xcited'an tu jelas terpancar tu...rase nak bgtau sume org yg aku dpt mandi pantai..

kami warge-warge yang xcited
sila faham ye...

  
panjang nyer tangan aku..punyer la lame da tak merase mandi bersame kaum keluarge..
slalu mandi sungai jew tapi kali ni mandi pantai kot...


pakcik bongsu ku....apekah yang di lihat nyer tu.. aku pon tak tau..

peace.... sempat lagi post tu...
yang penting org yang snap pic ni begitu la berhati-hati sbb takot kamere jatuh dalam laut...
ombak bukan maen besar...hati ni ade gak riak-riak takot..
mak ngah ku di belakang pon join mandi... caya la mak ngah...


masing2 da penat mandi-mande.. xde pape skill da nak di tunjuk.
.kepenatan berendam mungkin


si comel Danish ni pon nak jugek..


berlatar belakang kan tepi pantai..
tgk la kt belakang tu penuh ngan kedai2..



aku bersame-same ngan adik and kakak aku... same-same teruje mandi pantai..


lone ranger

with my cousin AIN....


terketar-ketar sebenar nyer tu tahan sejuk...
tapi kenagan tetap di abadi kan kat depan chalet..

malam tu masing-masing kelaparan lepas mandi laut...
ape lagi moh(jom) la terjah rumah kenduri...makan time..
malam tu pak teh buat khemah kt tepi pantai..sbb nak tangkap ketam..
baru aku tau pagi-pagi dalam pukol 4 pagi air laut surut.. percaye tak kite leh jalan kaki pegi pulau kat tengah 
tapi ni realiti..baru aku tau..nampak benor cetek nyer pengetahuan am aku...
pagi tu mase otw pegi kenduri lalu tepi pantai ade due buah lori tersadai dalam laut.
punce nyer tak sedar air da pasang..mase air surut memang pasir je nampak..bile dah air pasang susah la nak alih kan lori tu...kesian kan...


ni pagi kenduri.. saje ambik berkat..kebetulan pengantin perempuan tu sebaya ngan aku..
mude-mude dah kawen...

lepas abis makan kenduri..kitorg rush pergi anta adik bongsu(si baju biru) balik MRSM Mersing
pastu kitorg pon mula kan perjalanan balik...
sepanang perjalanan balik tu aku pe lagi 
ZZzzzZzzZ jela yang mampu kan...


tema kaler: merah putih
pengalaman yang paling indah bersame keluarga tercinta... yeahhhh!!!!!
WE WANT HOLiDAY lagi......
lot of love:AJU89

0 comments:

Post a Comment

 

SUHAILA SHARUDDIN Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template and web hosting