link href='
 

Tuesday, April 19, 2011

Buah Tangan Dari KL

Punya la jauh aku merantau nak cari M.A.I.D punyer pasal...
kalau nak cari kat kawasan daerah rumah aku ni mintak ampun.... 
memamg 5 % je harapan nak jumpe..
So, bile mother plan nak pegi KL ambik my sistar no 2.. 
aku pon ape lagi join dua-dua kaki la..
niat tu satu jew nak cari M.A.I.D.....
mule nyer tu mother langsung tak nak singgah mane-mane sebab hari da lewat sangat dah..
my sistar no 2 habis taklimat pukul 6 lebih..kitaorg yang sampai ala-ala awal ni singgah pegi rumah sepupu aku dekat cheras..sementara tunggu my sistar no 2 ni abis taklimat boleh la kitaorg menunaikan kewajipan dulu..
aku berkomplot ni ngan my sistar no 1 nak berhenti kat TESCO AMPANG...
muka memang dah lapar sangat dah..kitorg berhenti kat TESCO makan.. 
sambil tu niat nak cari MAID..
masuk-masuk kedai terus tuju bahagian NOVEL...
aku ngan my sistar no 1 terus lah cari...
 tapi alangkah sayu dan sedih nyer sebab MAID tak ade..
 geram ni..aku tak puas hati cari jugak mane tahu terselit kat mane-mane ke..
nak jugak tu yela datang jauh-jauh kot kalau naek bus dari TEMERLOH-KL kena rm11.30 mahal tu..
 my sistar no 1 ajak blah sebab dah tak jumpe.. 
aku pon redha jela mungkin tak ade rezeki nak baca..tapi muka kecewa yang amat-amat sangat lah.. 
sebelum keluar tu aku suruh my sistar no 1 tanya kat cashier kat situ..
 aku nak tanye aku ni ala-ala penyegan mengada-ngada sikit...
 belum sempat die nak tnye die nampak itu MAID... 
pandai die menyorok bwh buku-buku lain... 
nasib baik my sistar no 1 nampak..itu lah orang kata usaha lif kejayaan dah tak payah pakai tangga dah..advance lagi.. 
ape lagi bergegas lah ambik dan bayar...
kitaorg sampai lambat jugak lah kat rumah sebab jam teruk lepas terowong dekat gombak tu...
 rupanya ade xcident..tengok dari image kereta tu memang teruk..masuk berite kot pagi tu..
pemandu die maut kot.memang dasyat teruk kereta die... 
tapi tak nmpak pulak mangsa kereta tu..dah la jammed kat bukit..hujan pulak tu..
selamat je sampai rumah sume dah terbaring penat..
yela esoknye tu kitaorg nak pegi JOHOR pulak for kenduri ngan bersantai bersama saudara-mara...
apa-apa pon hati dah puas sebab dapat MAID... 
jauh ke KL tu nak cari die nyer pasal...



cite die memang besh... penggunaan bahasa yang sempoi.. aku puas hati lah..
memang berbaloi lah aku sampai KL..
jalan cerita die dah selalu orang buat tapi aku memang suka jalan cerita yang camni...



p/s: next entri pasal trip Aku ke JOHOR ye... tunggu tau...

0 comments:

Post a Comment

 

SUHAILA SHARUDDIN Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template and web hosting