link href='
 

Friday, April 15, 2011

DEJA VU

Macam gempak jew bunyi die kan... jangan pandai sebut jew..makne kena tau jugak...
bagi peminat-peminat KPOP tu memang tak salah lagi ni adalah tittle lagu SS501.. 
tapi DEJA VU 
aku hari ni bukan pasal lagu SS501 tu atau filem DEJA VU lakonan 

Denzel Washington tu.. aku pon tak pernah tengok pon cite tu..

bagi sape-sape yang tau makne si DEJA VU ni maksud nye anda memang dah ade serba serbi ilmu pengetahuan pasal benda ni ataupon dah pernah mengalami nyer pon... tapi bagi yang belum tahu or yang baru berjinak-jinak nak tau ape salah nyer kan tambah ilmu..
well aku pon belum tahu banyak pasal bende ni tapi banyak kali dah berpengalaman mengalami nyer..
pada pendapat aku yang tidak di pengaruhi oleh sape-sape ni la kan dan jugak yang tak ade kena mengena dengan yang hidup atau yang telah lame meninggal dunia .. deja vu ni benda normal yang kita alami tapi kita alami die sekali lagi.. satu benda yang kita pernah buat or experienced tibe-tibe kita rase benda tu macam berulang... dalam hati kita or secara terbuka mesti pernah "eh!!!! ni macam da pernah jadi lah before this.."
so, bagi aku dejavu ni satu keadaan yang kita pernah rasai or alami la.. untuk mengukuh kan lagi statament aku ni 
aku suka kalau benda-benda yang out of the box ni.. semangat jew.. lagipon ilmu kan..tak salah mencari..kate dunia dihujung jari (buka aku yang kate ye)..aku pon search kat google pasal this DEJA VU ni..ni lah hasil siasatan aku:

wikipedia menulis: adalah pengalaman merasa yakin bahawa seseorang sudah menyaksikan ataumengalami situasi saat ini, walaupun keadaan yang tepat dari pertemuan sebelumnya tidak menentu dan mungkin dibayangkan.


sampai sekarang aku rasa bende ni satu bende misteri sebab tak ade sape pon bole membuktikan yang benda tu betul-betul terjadi or sekadar bayangan aje...apa-apa pun hanya ALLAH saje yang MAHA 
MENGETAHUI..
kepada sape-sape yang pernah mengalami n merasi tu jangan lah takut or segan..sebab ni bukan kes-kes paranormal or supernatural..bende ni juga bukan sejenis penyakit jiwa..aku pon banyak kali dah rase benda tu tapi just abis sampai situ..xde la terbawa-bawa sampai alam fantasy bagai.anggap je bende tu normal...
just take it as one of feeling in your life's journey..

0 comments:

Post a Comment

 

SUHAILA SHARUDDIN Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template and web hosting