link href='
 

Saturday, April 2, 2011

NAWAITU

Sabarlah keluarga Yasir
Bagi-mu syurga disana
Dan kau pun tega memilih syurga
Walau terpaksa mengorban nyawa
Lalu tombak yang tajam menikam
Jasad-mu yang tiada bermaya
Namun iman didada-mu sedikit tidak berubah

Darah-Mu menjadi sumbu pelita iman
Sumaiyah kaulah lambang wanita solehah
Tangan yang disangka lembut menghayun buaian
Mengoncang dunia mencipta sejarah

Sumaiyah kau dibunuh didunia sementara
Untuk hidup disyurga yang selama-lamanya
Kaulah wanita terbaik
Sebaik manusia
Nama-mu tetap menjadi sejarah


boleh ke kite jadi wanita sempurna seperti Sumaiyah...
bile tengok segala bencana yang jadi kat negara-negara luar..aku pulak rase tak selamat...
adakah tu petanda yang ALLAH bagi..???
sedar tak kite tentang kejadian-kejadian alam nie merupa satu petanda dunia akhir zaman..
rase nyer ilmu aku tentang sejarah2 islam dan amal ibadat kecik jew...
setakat solat lima waktu...mengaji..aku rase macam tak cukup je...
rase macam kerdil je hidup kat dunia...
i wish aku boleh setabah dan seteguh sumaiyah..
tapi tak mustahil kan kite boleh jadi camtu... 
NAWAITU tu penting...
tapi aku akan berusaha dan perbaiki diri untuk jadi labih baik.
so, kukuh dan teguh kan nawaitu kita pada jalan ALLAH semata...




0 comments:

Post a Comment

 

SUHAILA SHARUDDIN Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template and web hosting