link href='
 

Friday, February 25, 2011

penyakit aedes????? denggi la....

Pagi ni bangun dengan malas nyer....
pagi kew????  opppssss!!!!
bangun2 mesti check dlu badan..
perlu kew???
perlu la badan aku... suke ati aku la
sejak2 pernah di syaki pra-denggi ni terus elert tiap kali ade pape kne kt badan..
waktu tu aku bru sem 4 kot kalu xsalah n xlupe..
kecik lagi tu.. pahala pon belom bnyk mne kutip tu..
ngah syok2 nk blaja (kononnye) tibe2 demam plak..
antibodi lemah ekot tuan die nie..
byg kn kuar2 toilet pas mandi aku pasan asal plak badan (kaki tangan) penuh ngan ruam2 nie..
mule la pikir mcm2 ni.. air kotor la..kne serang ulat bulu la (padahal bkn gatal pon)
nak kate pew ag terus cari fon call mak la. aku kan kaki ngadu no 1..
mule la wat ayat paling sadis + sedey..
demam pon lame teruk smpai kelas pon skip..
mak suh gi klinik jmpe doctor

 klinik
doctor: brape ari da demam?
aku: da 3 hari
doctor: asal bru skrg jumpe doctor.??

hanye mampu tersenyum

doctor: bile last period??

haaa sudah asal plak tetibe nie.. nk jawab ke x nie. 
adushhhh

aku: ermmm da lepas da..

 cek punyer cek tibe2 jeng3 muke doctor tu mmg xleh blah.. cam aku kne penyakit seyes jew..

doctor: ni ade tande2 denggi.. kalu sy tulis surat awk pegi HKL ambik darah..
           awk nk duk hospital mane? temerloh ke kl?

wah2 soalan cupu perak ni die tnye aku.. kalu boleh sy nk hospital tampoi doctor..
tu perli tu.. padahal tergamam.. terkumam.. tercengang.. aku..
saolan exam pon aku leh tibai jawapan.. ni xde jawapan pon nk bg..
biar bebenor.. leh pilih2 hospital plak ke.. kalu camtu nak hospital taraf 5 star ade????
mase tu xpikir star ke meteor ke..yang ada aedessss denggiiiii....... oh nooooo!!!!!!!!!!!!

doctor: tapi rase nye elok kt temerloh sbb dekat ngan umah awk..

xnak la wat pe nk duk hospital aku ade rumah lagi la..
 muke doctor tu memang mengharap tol aku kene denggi..
adushhhh.. memang takotttttt la aku..gelabah itik da..
call mak la.. mase tu bukan setakat menitis air mati..
mengalir la rasenye.. siap leh tadah lagi la wat cuci2 muke kot2 xde air..
mase tu ade 2 bnde jew yg aku pikir..

  1) pegi HKL..tapi nek pew??? ngan sape?? kat mane plak HKL?? kalu tol denggi cmner???
  2) xpayah pegi HKL... abis demam xkebah lg??? kelas cmner??? ruam xilang2 lagi makin bnyk adela.. kalu denggi cmner???

so setelah menimbang.. nengukur.. dan menyukat segale kesan2 die.. aku pon berkeputusan..
result= yes pegi HKL...


to be continue....................

0 comments:

Post a Comment

 

SUHAILA SHARUDDIN Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template and web hosting