link href='
 

Sunday, February 6, 2011

aA+bB...

Bile lappy wt hal ni jadual aku pon berubah la.. 
so bile xleh nak bukak lappy aku pon menyibuk kan diri dengan membaca.. 
yela kan novel kan melambak xkan nak wat pameran plak...
so, isi la mase yang sememangnye lapang memanjang ni kan...
 belek punye belek rak novel tu aku ambik satu novel ni.. 
da penah bace pon novel tu tapi tak menghayati la mase tu... 
So, aku ambik keputusan semasak-masaknye tuk ulang balik bace novel tu...rajin bebenor..cube kalu bace buku sekolah camtu..haishhhh alamatnyer berjanggut nak tunggu sampai muke surat 2...


bile egt2 balik mase mule nak beli novel ni rase was2 jew.. nak tengok tande halal xde plak...hee~
sebab die punyer kulit buku cam x menarik aku nak beli..tu la orang kate jangan judge dulu sebelum kenal..
tak kenal maka x cinta kan.. 
luar xmenarik xsemesti dalam die pon same..
pastu bace la sinopsis die...

cinta itu, jatuh dari langit atau jatuh dari hati? ~ Addin
Inilah... sebuah kisah perjalanan; perjalanan bersama masa; perjalanan cerita aA + bB. Semua orang belajar, semua orang membesar; tetapi tidak semua orang menjadi dewasa. Selagi hidup bersama masa, maka selagi itu juga yang hidup itu dewasa bersama usia.
Addin mengemukakan teorinya begini:
  1. membesar dan belajar dengan pengetahuan serta pengalaman adalah suatu cabaran
  2. membesar dan belajar tentang hidup serta mengenal diri sendiri adalah suatu hakikat yang tidak dapat dielak
7 tahun kemudian...
Apa yang terjadi apabila doktor dipaksa berkahwin dengan jurutera, yang bukan pilihan hatinya?
Apa yang terjadi kalau sang kepala batu dan sang keras kepala itu harus tinggal sebumbung?

Cerita ‘cinta’ antara Addin dan Benz, tidak semudah A + B = Aman Bahagia. Ini kerana sejarah mereka bermula lebih awal dari itu. Mereka pernah saling membenci, saling mendendam dan saling membisu sejak zaman sekolah...

Siapa aku pada dia? A pal? A room-mate? A brother? Never a husband? ~ Benz


Da beli memang xterkate la sedap die sek bek xmenjilat buku tu..
Aku suke sebab novel die sgt educated nyer novel.. 
memang bahase die sanagt sempoi... ayat2 dalam bi pon banyak
sampai kadang2 pelik aku ni bace novel cinta melayu ke english..
sape-sape yang minat dengan novel cinta memang kne try bace ni... mesti bace kalu x rugi sebab novel
nie memang besh... xcaye tanye aku...

watak dalam novel:
Addin Shah
Benz Alif Sulaiman
Addi Shah


0 comments:

Post a Comment

 

SUHAILA SHARUDDIN Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template and web hosting