link href='
 

Saturday, July 2, 2011

Percubaan Pertama

Di pagi Jumaat yang mulia lagi cerah nie.. tibe-tibe mood rajin datang tanpa dipaksa2..
agaknye kecewa sebab tak dapat tengok BEAST live kat sunway..
So, aku frust sesorang kat rumah..
demi mengubati kekecewaan yang tak seberape tu aku telah menyibuk kan diri yang sememangnye lapang memanjang nie dengan memcuba satu resepi...
sambil melayan perasaan kecewa tu aku pegi bukak Google cari resepi tersebut... 
cara paling berkesan dan mudah mendapatkan resepi 
Puding Gula Hangus atau dalam bahasa sintifik nye caremel puding 
kalau nak cuba boleh KLIK
dah dapat ape lagi terus pegi dapur lah.. nasib baik bahan2 die mudah, senang dan cepat didapati.. So, aku mula la proses2 penyediaan Puding tu dengan lancar dan jaya nyer...
mula-mula tu nak trial and error la konon2 nyer..
sebab aku kan amatur.. 
xdela nak expect tinggi sgt..janji ade rupe puding pon kire bersyukur la jugak..
tapi bila dah siap tu rupa puding tu memang ade..
tapi tak sangka tu rase die pon memang ade..
bukan nak puji tapi same la rase dengan yang aku selalu beli tu.. 
terase yang diriku begitu berbakat... kuikuikuikui~
kirenye bakat ala2 tak mau timbul tu xde terperap camtu kan dan telah diguna tanpe sia2...



inilah hasil pembuatan yang berjaya.. 
tapi selalu nye bentuk die bulat tapi aku jumpe loyang petak 4 segi je..
jadi jangan terpengaruh ye bile tengok bentuk die petak camtu
puas dah menyelongkar isi dapur tak jumpe2 loyang bulat.. 
ntah mane Mother simpan pon aku tak tau.. tapi xpe nampak macam eklusif sikit kan...



nyummm..nyumm

hasil seorang amatur tapi trial yang berjaya tanpa error...
Mother tak puji tapi die salah seorang yang makan paling selera la..
rase terharu pon ade gak.. tak sangke percubaan pertama menjadi..
dah lulus ni sijil kulinari ni.. dah boleh kawen da nie..
kepade sape2 nak try ni jgn malu2 ye.. cube la buat sendiri di kg halaman masing2..
peace...lotoflove..:)

0 comments:

Post a Comment

 

SUHAILA SHARUDDIN Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template and web hosting