link href='
 

Wednesday, March 2, 2011

continue...continue... bace la...

Ngee~ hampir terlupe plak nak continue sambung cite sal denggi aritu..
engat lagi x anak-anak sekalian..???
So, kan aku da bagitau result die yang aku akan pegi HKL tu..
yela sebab surat yang klinik tu bagi mahal kot.. rugi kalu xpegi..
da decide nak pegi ajak la cik zana ngan cik wani skali..
waktu tu memang selekeh yang amat..
dengan  xmndi da bpe hari ari satu hal.. gasak la
aku kan anak yang mendengar kate..
mak kate jangan mandi just lap2 jew badan tu...
kesah pe kan lagipon dorang (dak-dak umah) xckp pape pon..
dorang memang memahi kawan die..kahkahkah~
kolej pon memnag xjejak la sejak demam tu.. bukan malas tapi kurang kedayaan la..
pegi la kitorng ditemani cik linda n her friend..
yang sakit nyer sorang pegi nyer satu kete...
terharu plak aku.. so ternyata mereka-mereka ini bukan tergolong dalam 'kawan mase senang saje'
sayang korang lebih-lebih la..
bermula lah lawatan sambil belajar kat HKL 
setakat bahagian kecemasan je cik kak oiii xpayah la wat berieee sangat..
ambik no and tunggu giliran..

no 41 beb... puas menunggu nie..


jumpe doktor bahagian luar dulu then die tanye soalan same cam doktor kat klinik..
balik-balik kene marah sebab knape bru sekarang dtg jmpe doktor
aigooo...aku slalu sakit xjmpe doktor la..
then die suh pegi ambik darah..
ohhhh tidakkkkk!!!!!!!!!!
dah lame da bersara dri ambik injection2 nie..
adushhhhh.. relakan aje..pegi la aku dgn keterpaksaan ni..
dalam bilik tu da la ramai doktor+misi2 yang cun2
da kene inject die bagi ubat plak..member2 sume tunggu luar pintu .. 
ni satu lagi hal aku da la susah telan ubat.. 
ambik ko memang xleh nk telan la.. kalu kat umah leh gak aku buang ni depan2 doktor ni..
datang la cik zana berkata:

cik zana: emmm.. die ni takot makan ubat.

 zappppssss sume tertumpu kat aku..

doktor: aihhh??? da 20 tahun pon xtakot makan ubat.. telan aje bukaan susah mane

muka aku xpayah cakap cam da pakai blusher 1 tan..
bukan takot segan sikit jew..
ubat tu yang takot ngan aku.. orang len sume satu gelas air jew aku smpai 2 gelas air aku balun

 doktor: ni kene cas ni.. org len pkai satu gelas die smpai 2 gelas

perli aku nampak.. tp xpe2 aku sabar mengenangkan ni tempat die kan bagi can jela..
bawak plak darah aku tu pegi makmal.. zana yang bawak aku kan demam.. bagi kat pekerje makmal tu.
ade plak dorang pakat men tarik2 darah aku berebut plak darah aku tu..amboi ko zana mentang2 la ensem kan.. aku dok tgk jela... kene la tunggu lagi result die..
mase tu aku dok sms la sume org doa kan aku.. macam da nak pegi berjihad plak..
siap ade yang tnye mse tu aku period ke x.. takot kne denggi berdarah... btw aku hargai yang mendoakan aku..
result da kuar
 ni la hasil nyer..... 

ape yang die tulis pon aku xfaham.. ni sume bahase medic mane tau..


pegi plak jumpe doktor 
so yang pasti doktor tu bgtau yang aku ni demam ruam aje..
lega yag amat aku dengar... smapi tertanye soklan kurang cerdik ni..

aku: so, xpayah kene tahan wad la..?
doktor: xpayah bukan serius pon demam biase.. nak ke??? 

org laen xnak masok wad die boleh plak tnye...adussssshhh suhaila ooo suhaila
pas da settle tu pegi ambik ubat.. then balik..
panjang gak la journey aku.. first time urus sendiri2 tanpe mak kat sisi.. tp nasib ade kawan2
so segembire nyer hati aku dengan gembiranye aku belanja cik zana cik wani n cik lina aiskrim..

ni la bil die.. total check up+ambik darah+ubat=RM1
murah kan???? memang la murah hospital kerajaan kan..

0 comments:

Post a Comment

 

SUHAILA SHARUDDIN Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template and web hosting