link href='
 

Thursday, May 26, 2011

Kehilangan

tiap yang bernyawa pasti akan menemui mati...
Allah telah menetap kan jodoh,ajal dan pertemuan terletak ditangan DIA..

Baru-baru ni (21 MEI 2011) Malaysia telah di kejutkan oleh bencana Tanah Runtuh yang menimpa
 Rumah Anak-Anak Yatim dan Anak-Anak Hidayah Madrasah AL-TAQWA, Hulu Langat..
Seramai 16 mangsa yang terkorban... 
sayu dan sedih bila aku baca dan tengok berite pasal kejadian yg menyayat hati ni..
lagi sedih bile mengenangkan yg selang beberapa minggu sebelum nyer (10 MEI 2011) keluarga aku menerima khabar yang amat menyedihkan...
Balik dari majlis hari jadi salah seorang family... 
dah siap-siap nak rehatkan badan and mata tibe-tibe phone MOTHER berbunyi..
aku dah dapat rase ade bende yang tak kena sebab pagi 9 MEI 2011 aku mimpi yang my cousin meninggal.. sedih punyer mimpi sampai aku menangis..
aku cerite mimpi aku pada adik bawah aku...
 lepas tu just buat biasa jela sebab mimpi kan mainan tido..
 tapi dalam hati memang tak sedap jew..
malam tu pegi sambut bufday one of my family and malam tu jugak dapat call yang my cousin ni tengah tenat.
Mother dah bersiap-siap nak pegi Hospital Bentong..
 badan yang mule2 penat dah tak boleh nak tido..
Tula bak kate orang Allah lebih sayang kan die..
 aku dapat call dri Mother lepas beberape minit Mother bertolak..
Kembali nyer Mohamad Rizuan B. Rosdi (mamat) (1992-2011) 
pada 10 Mei 2011 pada jam 12.07 pagi kepada sang pencipta-Nya..
setelah 2 tahun menghidap barah paru-paru... 
memang sangat sedih sebab die adalah one of my close cousin mase kecik2..
memang segala kenangan dengan die tibe-tibe datang..
 kenangan jual durian tepi jalan.
kenangan tangkap berudu..
kenangan basuh baju.
kenangan main masak2...
kenangan pegi Lentang jalan kaki.
kenangan malam raye...
Rase mcm tak percaye yang die dah tak ade lagi... 
tapi kite yg hidup ni selagi bernafas kite perlu terus kan hidup.. 
sedih jugak tengok Pak Cu and Mak Cu sebab kehilangan anak sulung pada usia yg baru 19 tahun..
Suasana hari tu memang sayu sangat..
 bile diberi peluang tgk jenazah buat terakhir kali nyer memang air mata aku tak henti-henti..
aku rase kali pertame aku megalami kesedihan yang paling extreme..
 sume yg ade menangis..
Alhamdullilah segala urusan kebumi berjalan lancar.. 
aku harap keluarga PakCu tabah...
 mungkin ade hikmah Allah hilangkan arwah Mamat dan bagi Mohamad Rafieqal...
walaupon cume Tiga bulan die sempat dengan Mohamad Rafieqal..
yg penting die sempat tengok muke adik die.. 
even name Mohamad Refieqal itu pon die yg kasi..
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh die dan tak lupe jugak Al-fatihah untuk arwah Atuk, PokDe,Abah,Abang,Abang Zahari dan seluruh umah Islam yang telah tiada.. 
AL-FATIHAH

paling kiri...

Mohamad Rafieqal

0 comments:

Post a Comment

 

SUHAILA SHARUDDIN Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template and web hosting