link href='
 

Sunday, January 16, 2011

++antara garisan++

Antara garisan????? mule2 aku pon xfaham... asal tajuk nie yg dorg pakai tuk telefilem dorg...
ape yg dorg nk smpaikan.. so aku pon tgk la siaran ulangan cite nie kt astro.. sbb cite ni bnyk gak la menang award mase anugerah skrin baru2 nie... teringin gak nk tau kt mane kekuatan cite ni.. ape yg hebat sgt ttg cite nie...
bile da tgk dgn mate hati aku nie bru la aku faham msej yg nk di smpai kn oleh seluruh team telefilem nie... sgat besh telefilem nie... mmg mesej tu smpai aku rase bukan pd aku jew tp klu korg tgk msti korg rase bende yg sme...
kisah ttg dua org manusia yg berbeda haluan dan sisi hidup...jalan yg hitam dan putih...bertemu buat kli pertama pd permulaan cerita...bygkan seorg ustaz bertemu mata dgn seorg GRO pd awal cerite.. kononnye nk berjihad atas nme Islam..menbanteras maksiat tp pda akhirnyer si GRO yg tlah bertaubat nie melihat ustaz di tangkap berzina...
so bru la aku faham.. kite sbgai manusia nie same jew...xlayak nk menghukum seseorg..sbb kite pon boleh buat bende yg sme.. diantara kebaikan dan keburukan ade satu garisan.. aku suke satu dialog dlm telefilem nie.. "Sebaik2 manusia sekalipon, mereka takkan sedar yang mereka akan melintasi garisan halus untuk melakukan kemaksiatan kepada Allah.."
so, berjaga2 lah dgn yg name nyer S.Y.A.I.T.A.N sbb die da berjanj...
"Aku telah berjanji dan bersumpah dengan Allah..akan menyesatkan umat manusia selama-lamanya.."

0 comments:

Post a Comment

 

SUHAILA SHARUDDIN Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template and web hosting